Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Varázslatos prospektusok

Prospektusok tervezése és nyomtatása a-z-ig

A prospektusok tervezése és nyomtatása még a mai napig,
az internet világábanban is szükséges.
Azért mert nem lehet mindenhol internetezni, és még mindig
óriási erelye van egy jól megtervezett, jó minőségű papírra
kinyomtatott prospektusnak. Ha csak digitálisan, azaz PDF
formátumban, vagy az újabb flash formátumban akarjuk
prezentálni, letölthetővé tenni prospektusunkat, akkor is
magas fokon kell megtervezni, csak a munka eredménye
nem a nyomdai termék, hanem egy képernyőre optimalizált
PDF file lesz.


 

hotel-drava-1.jpg

 


A kérdés az, hogy mitől lesz jó egy prospektus?

Egy jó prospektust arról lehet felismerni, hogy közérthetően
mutatja be az adott vállalkozást vagy annak termékeit.
Kreatív megoldásai nem öncélúak, hanem segítik a téma
megértését, a cég vagy végtermék konkurensektől való
különbözőségét mutatja és minőség érzését váltja ki az
érdeklődőkből.

Tartalom és a cél meghatározása.

Nem tanácsos egyszerre sok dolgot közölni, ne emeljünk ki
mindent! Mutassuk be a tárgykört jól körülírhatóan és felépítve
rendszerbe foglalva hogy azt a témában nem járatosak is
megértsék. Egyszerre csak egy dologra összpontosítsunk és
ez határozza meg az alkotó szellemű elképzelést is.


 

dr-batz-cipo-katalogus-1.jpg

 


Leleményes ötletek, szövegírás.

Az elgondolás kialakításakor vegyük figyelembe a rendelkezésre
álló pénzösszeg nagyságát, a módjainkat, mert sok felesleges
munkától szabadítjuk megtudjuk magunkat. Ennek és a tematika
célközönségének tükrében tudjuk az objektív leírás és az ötletes
bemutatás között meglelnini azt az egyensúlyt amitől a prospektus
befogadható és eredményes lesz. Nagy különbség, hogy egy
korosodó, hagyománytisztelő felsővezetői célcsoportnak, vagy egy
fiatal, újításokra és divatra nyitott célközönségnek mutatjuk be
vállalatunkat, ezeket a prospektus tervezésekor mind figyelembe
kell venni. Színvilágában, betűméretében, terjedelmében és
grafikájában is más-más megközelítésre van szükség, a
szövegírást nem is említve.

Prospektus tervezet.

A prospektus kreatív alapjai a cég vagy termék már meglévő arculati
elemeiből épüljenek fel, a kreatív koncepció ezekre az elemekre
épüljön rá. A már említett célcsoport meghatározás itt is meghatározza
azokat a kereteket amelyekben mozoghatunk. Vannak alapvető
tipográfiai alapok, amelyekhez a prospektus tervezése során szintén
tartani kell magunkat.
Ebben a munkamenetben kerül meghatározásra a méret, az oldalak
és hajtások száma és a kötészet is. A méret megválasztásánal a
terjedelem, az iparági szokások és a költségek határozzák meg
választásunkat. Érdemes olyan méretet választani ami támogatja a
fantáziadús elképzelésünket, de a kivitelezése nem igényel egyedi,
vagy kevés helyen fellelhető nyomdagépet.
Az oldalak számát elsősorban a megjelenteni kívánt szöveg és képek
határozzák meg. Ezt követően ügyeljünk arra, hogy az oldalak száma
néggyel osztható legyen. Egyes nyomdagépeknél a gazdaságos
előállítás miatt az oldalak számát nyolcassával kell növelni.


 

nyarkoszonto.jpg

 

 


Prospektus grafika.

Az egyik leggyakrabban felmerülő probléma, amivel találkozunk
prospektus tervezés során, az illusztrációk és fotók hiánya.
A rendelkezésre álló keret, téma és célcsoport függvényében
dönthetjük el, hogy fotót vásárolunk valamelyik fotó ügynökségtől
vagy saját fotózást végzünk a termékek, vagy tematika
lefényképezésére, illetve ábrákat készítünk vagy egyéb módszerrel
készíttetjük el a prospektus ábráit.

Prospektus szövegtördelés.

Talán a leglényegesebb előírás, hogy véglegesített, és korrektúrázott
szöveget kezdjünk el tördelni, mert ennek hiányában egy határtalan
munkamenetben részesülünk.

Prospektus nyomtatása, PDF készítés

A betördelt és korrektúrázott prospektus vagy nyomdába kerül,
ahol az előre meghatározott papírra kinyomásra kerül, vagy csak
elektronikus dokumentum, PDF készül belőle, amit letölthetővé
tehetünk.
A PDF formátum további előnye, hogy gyakorlatilag ingyen elküldhető
e-mailben is üzletfelünknek, a PDF linkelhető konkrét tartalmakra
weboldalunkon és kereshetővé is tehető.

A 20 éves tervezési tapasztalattal rendelkező grafikusunk mindenben
segít, hogy Ügyfeleink minél több profitot hozzanak ki az általa
tervezett és az általunk nyomtatott prospektusukból!

 


 

strandfeszt.jpg

 


Prospektus tervezési és kivitelezési referenciáink 
a teljesség igénye nélkül:

Suzuki Kalmár Siklós (autó modellek bemutatása) tervezés,
nyomtatás
Tenkes Kapitánya Lovastanya-St. Vincentinus Borház Siklós
(vállalkozás bemutatása) tervezés és kivitelezés.
Hotel Dráva Harkány (programajánló többlapos prospektus)
tervezés és kivitelezés.
Kozármisleny MB II.-es kézilabda csapat többoldalas prospektus
(a csapat bemutatása) tervezés, nyomtatás.
Brunyai Borház (a borászat bemutatása) tervezés és nyomási
munkák)
Nyárköszöntő Polgármesteri Hivatal Siklós (Mária utcai program)
tervezési és nyomási munkák.
Lídia Hotel Harkány (a hotel bemutatása) terv és kivitel.
Thermál kemping Harkány (ismertető) tervezés, gyártás.
Strandfesztivál Siklós (programajánló) terv és nyomtatás.
Platán Hotel Harkány (a szálloda bemutatása) kivitelezés és terv.
Mecsek Tours Kft. Harkány (kempingek bemutatása) tervezés,
nyomtatás.

Kapcsolat

Nem keszíttetett még prospektust? 

A vetélytárs prospektusát jobbnak találja? 

Elégedetlen a wordben összeállított cégbemutatkozó anyagukkal? 

Keressen bennünket az alábbi elérhetőségeink egyikén egy 

személyes konzultációért. 

Telefon: (72) 580-008 

E-mail: snyomda@gmail.com